Proč "pravý" parfém?

Proč "pravý" parfém?

Co je to „pravý“ parfém?

Český národ má v porovnání se zbytkem světa jeden zásadní nedostatek. Má totiž tendenci říkat všemu, co voní „parfém“. Jenže ono se vlastně není čemu divit. Když se zeptáte prodavačky v parfumerii na parfém, nabídne vám ochotně hned několik vůní s nápisem „Eau de Parfum“. Protože, když nápis obsahuje slovo „parfum“ musí to být „parfém“.

Ti zkušenější z vás se již usmívají a samozřejmě vědí, že pod pojmem „parfém“ jsou označovány pouze takové vůně, které obsahují 15-40 % vonné složky. Na českém trhu se s nimi, až na výjimky, téměř nesetkáte. Běžně dostupné jsou právě Eau de Parfum (EDP) s 12-15% parfémové složky nazývané „parfémové vody“ a toaletní vody Eau de Toilette (EDT) s 6-12% parfémové složky.

S čím se ještě setkáte na trhu?

Zejména na e-shopech si můžete objednat vůně, které se pyšní označením „parfém“. Na první pohled vás ohromí významná sleva, v některých případech dosahující dokonce 75 %. Zkušenější již tuší, že se pravděpodobně nejedná o originální vůni a navzdory zcela důvěryhodnému vzhledu a ochranným značkám jde pouze o imitaci (také nazývanou anglickým slovem „fake“ [fejk]). Imitaci poznáte spolehlivě tak, že již po prvních 2 hodinách odezní veškeré harmonické tóny vůně a začne se znatelně rozpadat. Častým fenoménem je také skutečnost, že si lidé zakoupí na značkovém e-shopu skutečný parfém, ale při opakovaném nákupu již obdrží pouhou imitaci. Rozdíl vůně je pak patrný od samotného začátku používání vůně.

Vzhledem k tomu, že se společnost Salieri Invest LLC zřekla komerčního masového prodeje v parfumériích, drogériích a obchodních řetězcích, dokázala se tak úspěšně vyhnout záměru výroby imitací.

All comments